תוסיפו קצת טבע לחיים • שמורת טבע חי בר יטבתה

    יוסי ברויער 1 Comment on תוסיפו קצת טבע לחיים • שמורת טבע חי בר יטבתה
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שמורת חי-בר יטבתה היא "תיבת נוח" מודרנית. רשות הטבע והגנים מגדלת כאן גרעיני רבייה של בעלי חיים שנזכרו במקרא ונכחדו מנופי הארץ. אליהם מצטרפים בעלי חיים מדבריים מרחבי העולם, שנמצאים בסכנת הכחדה. השמורה משתרעת על כ- 12 קמ"ר והיא מחולקת לשלושה חלקים: שטח פתוח, מרכז טורפים וחדר חושך.

    בשטח הפתוח חיים עדרים של אוכלי עשב מדבריים, בתנאים הדומים לטבע. הסיור כאן נערך בכלי רכב פרטיים. תוכלו לצפות בעדרי פראים, שהם חמורי בר אסיאניים שאינם ניתן לאילוף, בראם הלבן, בעל הקרניים הישרות והארוכות, בראמי סהרה, דישונים, יענים ויעלים.

    ראם לבן אוכל בשמורת החי בר ביטבתה (צילום: ויקיפדיה)

    מרכז הטורפים שבחי-בר הוא הזדמנות נדירה לצפות בטורפי המדבר דוגמת נמר, זאב, שועל חולות, שועל צוקים, פנק, קרקל וחתול בר, כמו גם זוחלים מדבריים ודורסים. בימים אלה מעצבים את הכלובים מחדש ומוסיפים להם מראה המזכיר את סביבת החיים הטבעית של בעלי החיים.

    האתר השלישי בשמורה, חדר החושך, הוא מקום שבו מוצגים בעיקר מכרסמים פעילי לילה. בטבע מסתתרים בעלי חיים אלה בשעות היום, אך כאן הפכו את סדר יומם ועל כן זו הזדמנות לצפות בהם בפעילות מלאה. תוכלו לראות כאן מכרסמים מעניינים דוגמת גרביל דרומי, מריון המדבר, נמנמן הסלעים וקוצן זהוב, כמו גם עטלפי פירות ועופות הנמנים על דורסי הלילה.

    בכל יום חמישי בשעה 17:00 מתקיים במקום סיור שקיעה והאכלת טורפים. טל' 08-6373057.

    לינה בין הטורפים

    בכניסה לחי-בר יטבתה, סמוך למרכז הטורפים, פועל חניון לילה חדש, המצוייד במקלחות, שירותים ופינת בישול. המקום מגודר ושמור. אפשר לישון תחת כיפת השמיים, או באוהל הפרטי. הלינה בתיאום מראש, טל' 08-6373057.

    שמורת טבע חוף האלמוגים


    את שעות היום החמות נעביר בכיף בשמורת האלמוגים. במים הצלולים נוכל לא רק להתרענן, אלא גם לצפות בעולם המרהיב של שונית האלמוגים, שבו שוחים דגים טרופיים ססגוניים בין צדפות ענק, שושנות ים ויצורים מרתקים אחרים. גשר עץ נוח מוביל את המבקרים היישר אל חזית השונית, המונע פגיעה בשונית המרהיבה והנדירה. ניתן לשכור מסכת צלילה, שנורקל וסנפירים במקום. טל' 08-6376829.

    שמורת חי-בר יטבתה שוכנת ממזרח לכביש הערבה (כביש 90), מדרום לקיבוץ יטבתה. שער השמורה נמצא כ-200 מטרים מצפון לכניסה לקיבוץ סמר. שמורת טבע חוף האלמוגים נמצאת מול בית ספר שדה אילת.

    (צילום תמונה ראשית: ויקיפדיה)



    1 תגובות

    מיין תגובות